søndag den 5. januar 2014

Søndag aften i sofaen, håndarbejde og tanker om fremtiden

Så er jeg landet i sofaen, om lidt hives strikketøjet frem og der skal ses Arvingerne på DR1, tror det bliver en god serie. 
Dagen er gået med at lave lister :-) Madplan for de næst to uger, indkøbsliste og To-do liste for foråret. 
Det bliver spændende om der bliver streget noget fra den liste. Men det skal der nu nok, har nemlig også puttet både scrap og håndarbejde på listen :-) 
Troede egentlig jeg skulle starte på uddannelse i morgen, men det skulle jeg  ikke. Fik afslag fra a-kassen fordi jeg ikke er reelt ledig, jeg har nemlig ca. 10 timer om måneden som kontaktperson for en ung pige, noget jeg gør uden for normal arbejdstid. Men det MÅ man ikke! Husk det der ude. Så nu skal jeg lede efter noget andet at lave, det skal jeg nok også. Satser på en anden uddannelse, gerne diplom i special pædagogik, der er bare ikke mange fuldtidsmoduler, med mindre jeg vil rejse langt for det, og så bliver det for omkostningsfuldt. Nu må jeg lægge de små grå i blød og se hvad jeg kommer frem til

Jeg øver mig i kabel strik, det bliver til et halsrør
Er også igang med et lille broderi projekt, det skal ende som indsats i en pude. 
Startede med at klippe en tråd af en masse forskellige farver, syr en tråd færdig af gangen og uden mønster..når alle farver er brugt går det over i hvidt, så gråt og til sidst sort. Det er i hvertfald planen lige nu. :-) 

2 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig Lise-Lotte. Jeg er glad for du har sat scrap på din liste - håber vi kan ses engang inden så længe, så vi kan lege lidt med noget papir og sådan.....

    SvarSlet
  2. Jeg sidder og bliver harm på dine vegne - og vi andres - os med børn der har behov for div. kontaktpersoner og ledsagere og hjælpere få timer hist og pist. Der er jo ikke noget at sige til, at de ikke er til at opdrive.
    Nå, jeg håber virkelig du får vredet de små grå og finder en udvej. Held og lykke med det.
    Ok med strikketøj...haha, men bedre at der udsigt til scrap her på bloggen. Siger hende der ikke kan strikke andet end grydelapper.
    Godt nytår til dig og på gensyn derude engang.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar.. det vil kun glæde mig